فصل اول : برنامه سازی تحت ویندوز
بررسی فرم های استاندارد ویندوز
ایجاد برنامه های تحت ویندوز در V.B
نحوه کار با کنترل ها بر روی فرم
بررسی خواص اولیه کلاس فرم
خواص اندازه و پس زمینه فرم
خواص کنترلی فرم
خواص فونت و کادر فرم
خواص دیگر فرم
بررسی متدهای کلاس فرم
بررسی رویدادهای کلاس فرم
فصل دوم : کنترل نحوه نمایش فرم ها
تعیین محل و اندازه فرم ها با استفاده از کدنویسی
نمایش یا عدم نمایش اشیاء در فرم
استفاده از خاصیت Tab Order در فرم
اضافه کردن کنترل ها در زمان اجرا
استفاده از Message Box
استفاده از Input Box
ایجاد فرمهای غیر مستطیلی
فصل سوم : مدیریت فرم ها
ایجاد برنامه های چند فرمی
ایجاد واسطه های چند سندی
مرتب کردن فرمهای فرزند
ایجاد فرمهای پیرو
ایجاد برنامه برای Smart Device ها
کار با رویدادهای ماوس
کار با رویدادهای صفحه کلید
کنترل برنامه های کاربردی دیگر از درون برنامه
فصل چهارم : کار با کنترلهای متنی
بررسی خواص عمومی کلاس کنترل
متدهای عمومی در کنترلها
رویدادهای عمومی کلاس کنترل
کنترل Text Box
متدهای قابل استفاده در Text Box
کنترل Rich Text Box
نحوه قالب بندی و استفاده از Rich Text Box
ذخیره و بازیابی محتوای Rich Text Box
فصل پنجم : کنترل های پر کاربرد
کنترل Label
کنترل Link Label
کنترل Button
کنترل Check Box
کنترل Radio Button
کنترل Panel
کنترل Group Box
کنترل List Box
نحوه کار با رویدادهای List Box
کنترل Check List Box
متدهای قابل استفاده در Check List Box
کنترل Combo Box
متدهای مهم Combo Box
کنترل Picture Box
فصل ششم : کنترل های All Window Forms
کنترل Scrool Bar
کد نویسی Scrool Bar
کنترل Track Bar
کنترل Splitter
کنترل Notify Icon
کنترل Tool Tip
کنترل Timer
فصل هفتم : کنترل های Menus & Toolbars
منو ها و کار با آنها
نحوه تعریف کلید های میانبر
نحوه ایجاد جدا کننده در منوها
نحوه کار با منو ها در برنامه های MDI
فصل هشتم : کنترل های Dialogs و Printing
کنترل Open File Dialog
متد های کار با Open File Dialog
کنترل Save File Dialog
کنترل Font Dialog
کنترل Color Dialog
کنترل Folder Browser Dialog
نحوه چاپ بوسیله شئ Print Document
نحوه ایجاد دیالوگ Print Preview
ایجاد دیالوگ تنظیمات چاپ
فصل نهم : چند کنترل سودمند
کنترل Image List
کنترل Tree View
کنترل نوار ابزار
کنترل میله پیشرفت
کنترل نوار وضعیت
کنترل Tab
فصل دهم : گرافیک در V.B
انواع گرافیک ها در V.B
شئ گرافیک
کلاس Pen
طراحی اولیه فرم و تعریف متغیر ها
تنظیم عملکرد دکمه ها و فرم
تعیین محدوده ترسیم با استفاده از رویدادهای ماوس
تعریف رویدادهای شئ Free Hand
تکمیل برنامه با استفاده از متد های پیشرفته
پر کردن اشکال گرافیکی و رنگ آمیزی اشیاء
نوشتن متن به کمک کلاس گرافیک